Hledání zaměstnanců

Jak uchopit a provádět nábor zaměstnanců

Muž

Jak využít trendu sociálních sítí při hledání zaměstnanců

Podle průzkumů využívá při hledání zaměstnanců pomoc sociálních sítí až 85% firem. A není se čemu divit. Tento způsob má totiž mnohé výhody a můžete se s ním dostat o krok dopředu před konkurenci. Jestliže patříte k těm 15%, kteří jsou při hledání potenciálních zaměstnanců v prostředí sociálních sítí stále nepolíbeni, je vhodné zvážit nápravu. Může Vám unikat kvalitní zdroj nových talentů pro Vaše pracovní pozice.

Nové možnosti

To, že je potřeba jít vždy s dobou zejména v business sféře, je jasné. V otázce hledání zaměstnanců to znamená poznávání a využívání i nástrojů, které vznikly až poslední dobou. Velkým pomocníkem a také trendem poslední doby může být například profesní síť LinkedIn (www.linkedin.com) nebo také všem známá sociální síť Facebook (www.facebook.com).

Čím Vám můžou být prospěšné při hledání zaměstnanců? Tak za prvé, na nich můžete zjistit mnoho zajímavých informací, které uchazeč ve svém životopise neuvádí a udělat si tak před samotným pohovorem bližší obrázek o tom, s kým budete mít tu čest. Takovéto dodatečné informace mohou být velmi užitečné jak před pohovorem, tak i při samotném jeho průběhu.

Dále, na sociálních sítích můžete přijít však i na to, že se kandidát v životopise výrazně přikrášlil a je tedy zbytečné jej k pohovoru vůbec zvát. Sociální sítě Vám tak mohou ušetřit čas a nemusí sloužit jen jako zdroj pro vyhledávání vhodných uchazečů.

Mnoho firem dále sociálních sítí využívá také k tomu, aby o sobě daly vědět a umožnily tak potenciálním zaměstnancům, aby společnosti sami kontaktovali.

Očekává se růst

Podle odborníků a vývoje v zahraničí se očekává výrazný růst důležitosti sociálních sítí jako přinejmenším podpůrného náborového nástroje. Ve srovnání s americkými či britskými společnostmi mají ty české v této otázce co ještě objevovat. Nicméně lze očekávat, že sociální sítě začne do svého náborového aparátu zařazovat čím dál více i českých firem.